GVA B1 - DVV B2

B-Junioren, B1, 2e klasse 11

16 maart 2013 14:30

Wouter Elbers

16 mrt. De jongens van de B1 zijn 2013 goed begonnen, na de winst op Pannerden en Concordia Wehl mochten we vandaag de reeks proberen voort te zetten tegen DVV. De wedstrijd begon fel van beide kanten, er zat veel tempo in het spel, maar ook veel slordigheid. Aan beide kanten ging de bal snel vooruit, maar de verdedigers waren goed, waardoor er weinig kansen te noteren waren. Aan GVA kant was het Cas van Driel die op een voorzet van Mick die werd verlengd door Stefan een goede kans kreeg, maar zijn bal ging in het zijnet. In de 30ste minuut kregen we een corner, Brandon legde de bal bij de tweede paal, waar Yoshi de bal hard binnen knikte. Tot de rust bleef het spel hetzelfde en we gingen met 1-0 naar de blijkbaar nieuwe combinatie een dienblad met half ranja/half thee. En het moet gezegd worden alle bekers waren voor het eerst leeg.

In de tweede helft zagen we dat DVV meer druk gaf op ons en verdedigend lieten we steken liggen, terwijl we in de eerste helft met zijn alle de pot echt dicht wisten te houden. Uit een vrije trap kwam DVV op gelijke hoogte. Bij de tweede paal kon keeper Bas net niet bij de bal en de vrije man achter hem kon hem er zo in tikken. Het spel ging gelijk op en beide teams konden nog voor de overwinning gaan. Rond de 60ste minuut kregen wij een vrije trap, maar uit de counter was DVV snel weg en speelde vanaf links de bal mooi vrij naar rechts, daar werd de spits weggestuurd die de bal in de loop gelijk langs keeper Bas schoot en er 1-2 van maakte. GVA knakte een beetje, maar al gauw gingen de koppen weer omhoog. Het vertrouwen bleef dat we zeker nog een goal gingen scoren. De kansen kwamen weer, maar net voor de goal waren we ongelukkig. 5 minuten voor het eind was het Bas Brom die met een lange bal Brandon wist te bereiken. Brandon kon de bal controleren en met zijn punt van de schoen schoot hij hem in de linkerbovenhoek 2-2. We waren weer terug in de wedstrijd, vlak voor het eind schoot Milan nog op goal, maar zijn bal ging op de paal. Het was een mooie wedstrijd met veel strijd waarin de punten gelijkwaardig verdeeld werden. Volgende week mogen we thuis tegen directe concurrent Groessen, om te laten zien dat we echt op de goede weg zijn.