GVA 1 morst wederom punten

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse F

17 maart 2013 14:00

Baardman, P.

Ons eerste elftal heeft gisteren wederom geen 3 punten weten te pakken. In de uitwedstrijd bij CHRC stond er na 90 minuten 1-1 op het scorebord.

GVA begon prima aan de wedstrijd en wist CHRC direct terug te dringen op eigen helft. Dat ging gepaard met enkele aanvallen en wat kansen. Na een kwartier voetballen werd dit ook beloond. Een dieptepass van Danny Milder kon door Jorg Vermaas worden voorgegeven. Rob Witjes was er als de kippen bij om voor de inkomende verdediger de bal binnen te tikken. 1-0 voor GVA en op dat moment was er niks aan de hand.

Na de voorsprong kreeg CHRC echter meer de overhand in het spel. CHRC werd, net als in de thuiswedstrijd, voor GVA een lastige tegenstander. Veel lange ballen op de fysiek sterke en lastige spitsen. Daardoor ontstonden er veel vrije trappen op de helft van GVA. De aanvoerder van CHRC wist hier wel raad mee en schoot eenmaal bovenop de lat en andermaal vlak langs de kruising op. Het spel werd tevens wat grimmiger deze eerste helft. Dit ging, met name aan GVA zijde, ten koste van het voetbal. In de 40e minuut kreeg CHRC een strafschop. Deze werd gepakt door GVA doelman Bart Witjes. Met deze 1-0 voorsprong ging men de rust in.

In de tweede helft een soortgelijk spelbeeld. GVA dat bij vlagen op de helft van CHRC kwam maar dat met name vergat te voetballen. De sfeer werd grimmiger en CHRC kon met fysiek en hard spel meer afdwingen. Zo’n 20 minuten voor tijd kwam dit een CHRC verdediger op zijn 2e gele kaart te staan en daardoor moest CHRC met 10 man verder. GVA kreeg hierdoor meer ruimte en begon weer voetballend de meerdere te zijn. Dit resulteerde in een enorme kans voor Jorg Vermaas. Een mooie pass van Tim Schaars kon hij ineens met de binnenkant intikken. De bal ging centimeters voorlangs. Dat had eigenlijk de beslissing moeten zijn.

Helaas ging een oude voetbalwet wederom op. Als je zelf de kansen niet afmaakt doet de tegenstander het. Weliswaar met wat geluk maar als we eerlijk zijn had CHRC wel recht op deze gelijkmaker. Een vrije trap in de laatste minuut viel ineens binnen achter doelman Bart Witjes.

Voor GVA dus een zure nasmaak en duur puntverlies. In fases werd er leuk gevoetbald maar het merendeel van deze wedstrijd vergat GVA zelf te voetballen. We mogen er nu nog even van balen maar het is zaak om zo snel mogelijk de rug te rechten en verder te gaan. Aankomend weekend is ons eerste elftal vrij om vervolgens met pasen weer te voetballen. Vooralsnog alleen op paasmaandag. De kans lijkt klein dat er op paaszaterdag nog een wedstrijd wordt ingelast.