GVA 1 - RVW 1

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse F

7 april 2013 14:00

Hoften, A.G. van

7 apr. Het zonnetje scheen gister weer eens een keer op sportpark de Vijzel. Het veld was door de lange koude droge periode wat hobbelig geworden en dat was tijdens de wedstrijd ook soms te merken. GVA trad vandaag aan zonder de geschorste Jorg Vermaas en ook miste we Rob Peters die op wintersport is.

GVA begon voortvarend aan de wedstrijd, hoewel het veldspel slordig te noemen was kwamen we na 5 minuten al op voorsprong. Er werd goed drukgezet op de verdediging van RVW en Erik Peters veroverde de bal om hem voor te geven op Joost van Alst die de bal op de pantoffel nam en hard binnenschoot.

Doordat we na de goal veelal achteruit liepen kreeg ook RVW kans om te voetballen en daarmee ook kans om aan te dringen tot een goal. Keeper Bart Witjes was ook nu weer solide in de goal en wist het doel goed te verdedigen. Na 25 minuten kwam GVA op via links de voorzet ging voor de goal langs, maar werd goed opgepikt door Jordy. Die kreeg tijd om voor te zetten en gaf de bal op Tim Schaars die hem in een keer over de keeper schoot. De 2-0 was binnen en GVA moest nu de wedstrijd op slot proberen te gooien.

GVA ging echter toch weer te ver terug lopen en na 30 minuten werd bij een aanval van RVW zwak opgetreden door de verdediging, RVW wist de buitenspelval net te ontlopen en de spits schoot de bal langs Bart in de goal 2-1.

Voor rust wist GVA toch de marge weer naar twee doelpunten te brengen. In de 35ste minuut was het Jordy die voorin de bal goed veroverde, op de keeper afliep vanaf links en de bal in de lange hoek schoot. Hoewel het spel niet adembenemend te noemen was ging GVA toch met een 3-1 voorsprong richting de thee.

Na rust kwam Frank Peters in het veld voor Jerry Cornelissen en GVA probeerde om snel de 4-1 te maken. Toch was het RVW die na rust het meeste aandrong, maar tot  serieuze kansen kwamen ze niet.

Na 70 minuten was het Ad die de bal oppikte op het middenveld. Een steekpass richting Jordy gaf die de bal in een keer kruislings binnenschoot. Zo kwam GVA toch tot de comfortabele 4-1.

Robbert Walraven kwam in de ploeg voor de geblesseerde Rob Witjes en Maickel van Kol mocht zijn debuut maken in het eerste van GVA, hij verving Tim Schaars.

In de laatste minuten werd het nog 4-2, RVW kwam door via een lange bal. Danny blesseerde zich in het duel en de voorzet die daarna volgde werd binnengekopt door de spits van RVW.

Danny moest het veld verlaten, waardoor we nog even met 10 man stonden, maar we kwamen niet meer in de problemen. De scheids waar we complementair over kunnen zijn floot voor het einde en de 3 punten waren binnen.

We willen weer iedereen bedanken voor de support langs de lijn. In principe hebben we nu alles in eigen hand om voor directe promotie te gaan, want zowel ESCA als Elistha morsten punten dit weekend en volgende week staat de topper tegen Elistha op het papier. Alle reden dus om weer te komen kijken en de jongens aan te moedigen op weg naar de 4e klasse.